יום חמישי, 19 בינואר 2012

תלת-מימד

<><> <><>

אקטיבי - הקרנת תלת מימד
www.activy.co.il


אתם יכולים לדמיין את משפחתכם צופה בבית בסרט תלת מימד כשכולם חובשים משקפיים מיוחדות ? גם במשחקי ספורט ובסדרות טלויזיה ? אפילו חדשות ? העתיד כבר כאן. רשת SKY הודיעה שתעלה לשידור ערוץ מיוחד ומלא בתכנים בשידור 3D עד שנת 2012. כיום בכל משחק ספורט משמעותי אנו מוצאים צוות צילום נוסף עם מצלמות תלת מימד בעלות 2 עדשות סביב המגרש. כל סרט אנימציה ממוחשב היום מגיע בגרסת תלת מימד. מה עוד צופן לנו העתיד... ?

כדי לצפות בתלת מימד באמצעות מקרן יש לרכוש מקרן בטכנולוגיית DLP שהוא גם 3D ready. השיטה נקראת DLP link ואינה קיימת במקרני LCD. כדי לצפות בתלת מימד חייבים לחבר את הפריטים הבאים דרך כבל HDMI: מקרן 3D שמחירו נע בין 2500 ₪ לבין מקרן של חברת JVC בשווי 40 אלף ₪ + מתאם 3D שמקבל תמונה Side By Side והופך אותה לתמונה אחת, במחיר 2500 ₪ + ערוץ 3D או נגן בלו-ריי 3D שמחירו כ- 1500 ₪ + משקפי תלת מימד אקטיביים שמחירם כ- 600 ₪ . אין ספק שזו השקעה התחלתית גבוהה אבל ההנאה מובטחת ! Messi מעולם לא נראה חי ואמיתי יותר דרך המסך באמצעות שידורי התלת מימד ברזולוציית FullHD ! אפילו סרטים 'למבוגרים בלבד' משווקים כבר בגרסאות 3D.
איך זה באמת עובד ?הנגן בלו-ריי 3D שולח 2 תמונות, פעם לעין ימין ופעם לעין שמאל.
המקרן בעצם משדר 2 תמונות באמצעות קצב ריענון גבוה של 120 הרץ.
המקרן 'מדבר' עם משקפי התלת מימד בסינכרון מושלם באינפרא אדום.
למשקפי 3D קיים Shutter בשתי העדשות. פעם עדשה ימין מראה תמונה מכיוון אחד של הצילום. פעם עדשה שמאל מראה תמונה מכיוון שני של הצילום.

בפועל נקבל תמונה המצולמת ממצלמה בעלת 2 עדשות המדמות זוג עיניים של בני-אדם עם אותו אחוז כיסוי של אותה תמונה. בסצינות בהן השחקנים נמצאים קרובים למצלמה - ההרגשה כל כך אמיתית כאילו הצופה משתתף בסרט ונמצא ליד השחקן. בסרטי אנימציה ממוחשבת ההרגשה עוד יותר עוצמתית. אנחנו מוצאים את הצופים מנסים לגעת באלמנטים 'היוצאים ממש מהמסך' אל תוך חלל החדר.
בעבר הדבר היה נחלתם של אולמות קולנוע משוכללים עם ציוד במיליוני שקלים כדוגמת ה- איימקס באילת ורק באמצעות הקרנה משני מקרנים. היום הטכנולוגייה מגיעה לכל בית אב.

DLP link 120 htz

טכנולוגייה זו עושה מהפכה בארץ ובעולם ואנחנו מוצאים שימוש גבוה יותר בתלת מימד בסרטים, בטלויזייה, בסדרות, בקליפים לבר מצווה, בתערוכות בארץ, בתערוכות של התעשיות הבטחוניות בחו"ל, באוניברסיטה, במכללה, בבית ספר ואף אצל תלמידי כיתה א'. טכנולוגיה זו נמצאת רק במקרני DLP החדשים המוכנים לשידור תלת מימד וכל סוגי משקפי בתלת מימד האקטיביים יכולים לשמש לצפייה במקרנים אלו.

קצת יותר תחרות בין היצרנים ומחירי משקפי תלת מימד שפויים ואולי נראה את יונית לוי בתלת מימד כל יום בשמונה בערב.

מישהו אמר הולוגרמה ? מתי נענה לטלפון והדמות המתקשרת תשתקף לנו מבעד לאייפון ?
רמז - הדבר כבר הוצג בתערוכה ביפן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה