יום חמישי, 19 בינואר 2012

מקרן, מסך למקרן, וידאו, אודיו...?

מקרן | השכרת מקרן | מקרן יד שניה מסכי הקרנה | השכרת ציוד הקרנה  | השכרת ברקו | מכירת מקרנים 

מילון מונחי וידאו
ASPECT RATIO = יחס מסגרת הקרנהnerbh
היחס בין הרוחב לגובה של מסגרת או מסך. קיימות 3 אפשרויות ליחס הקרנה: יחס של 4:3 או יחס רחב בפומט קולנוע מקצועי: 16:9 ו- 15:9.

BACK PROJECTION = הקרנה אחורית
הקרנה אחורית מתאפשרת עם כל המקרנים בלי יוצא מן הכלל. הקרנה מסוג זה מאפשרת חיסכון במקום בקדמת הבמה משום שבעת ההקרנה המקרן נמצא מאחורי מסך חצי שקוף. המקרן מסובב את התמונה כך שהצופה רואה את התצוגה באופן ישיר. אופן ההקרנה מצריך אנסי לומנס גבוה יותר בשל העובדה שהמסך אינו לבן אלא כהה. כל המקרנים גם יודעים לבצע הקרנה הפוכה להתקנה מהתקרה והקרנה הפוכה אחורית להתקנת
מקרן מאחורי המסך מהתקרה.

COMPRESSION = דחיסהיש רזולוציה אמיתית אחת בלבד. לדוגמא: כדי להקרין תמונה ברזולוציה של 1024 על 768 פיקסלים במקרןDLP או LCD בעל רזולוציה טבעית של 800 על 600 פיקסלים, על הסיגנל המקורי להידחס לרזולוציה של 800 על 600. הדבר נעשה ע"י שיכלול המידע בניסיון להציג את כל האינפורמציה אך רק עם שני שליש מהפיקסלים. התוצאה תהיה דף בגודל של 1024 על 768 אך עם איבוד קל של איכות התמונה. עין האדם מספיק איטית כדי לקבל תמונה ברורה ונקייה אך בתמונות / מצגות בהן יש מלל רב, כן מבחינים בהבדלים.

CONTRAST RATIO = יחס ניגודיות
היחס בין רמת המקסימום הלבנה לרמת המינימום השחורה האפשרית בנקודה מסויימת. או בעצם, עד כמה הלבן באמת לבן וכמה גווני שחור-אפור המקרן יודע להוציא. ככל שרמת הנגודיות גבוהה, נהנה מיותר "צבעי" שחור, מצלליות ומפרטים כהים.
DLP = Digital Light Processing
טכנולוגיית הקרנת מידע אשר פותחה ע"י טקסס אינסטרומנטס שבארה"ב המבוססת על מערכת של מליוני מיקרו מראות, הזזות אלפי פעמים בשנייה. מערכת מראות זו מאפשרת תצוגת תמונות בהירות, ברורות להפליא וצבעוניות בחללים מוארים. הצ'יפ של טכנו' ה- DLP הוא בגודל של בול המכיל מליוני מראות מיקרוסקופיות - אחת לכל פיקסל. האור הצבעוני מתקבל מהאור הבוקע מהנורה ועובר דרך גלגל צבעים, בדר"כ 4 צבעים: אדום, ירוק, כחול ולבן במהירות של 3000 סיבובים בדקה. אנא כנסו ל:
www.dlp.com לפרטים נוספים. צעד אחד קדימה: טכנו' DLP עם המעבד Dark Chip 2 או Dark Chip 3 וגלגל 8 צבעים במהירות 6000 סיבובים לדקה ! בקרוב Dark Chip 4 במפיק יחס ניגודיות של 1:30,000 !

FREEZE = הקפאה
הקפאת תמונה היא פונקציה הקיימת בכל מקרן, בדר"כ נמצאת על גבי השלט בלבד.

KEYSTONE = תיקון טרפז אנכי / אופקי
תיקון עיוות אנכי של תמונה המוקרנת ע"י מקרן על קיר או על מסך, כאשר המקרן מורם כלפי מעלה ובדר"כ התמונה נראית רחבה יותר בחלקה העליון בדיוק כמו צורת טרפז. קיימת גם אפשרות לתיקון טרפז אופקי כאשר מקרן מקרין תמונה הצידה אך היא שמורה בעיקר למקרנים המקצועיים היקרים.

LCD = Liquid Crystal Display
קריסטלים הנמצאים במצב צבירה בין נוזל למוצק ומושפעים מגירוי חשמלי. חומר זה דק וקל משקל באופן יוצא דופן ולכן מושלם לשימוש במסכי מחשב, טלויזיזיות,
מקרנים ומסכים קטנטנים.

LUMENS = לומנסלומן היא יחידת מידה של כמות אנרגיית אור הנראית לעין אשר מקורה מגורם אור ואשר נתפסת ע"י העין וכך גם זוהי המידה הבסיסית למדידת עוצמת אור הניתנת ממקרנים.
נקודות ונתונים שחשוב לדעת:
1) לא ניתן לראות הבדל של 20% עוצמת הארה בעין בלתי מזויינת אלא רק בהשוואה פיזית של המקרנים אחד ליד השני.
2) תודות לדינמיקת צבעים טובה, בתמונה האופטימלית הצבעונית ביותר, 20% לומנס יותר עוצמת הארה בטכנולוגיית
DLP יהיה שווה ערך למקרן בטכנולוגיית LCD !

3) נתונים 'יבשים':
עוצמת הארה של 1500 אנסי לומנס - תעשה עבודה טובה על מסך בגדול 85 אינץ'
(135*180 ס"מ) עם תאורה קלה או על מסך בגודל 100 אינץ' (213*160 ס"מ) בחושך מלא.
עוצמת הארה של 2000 אנסי לומנס - יפעלו מצוין על מסך קטן כמעט בכל תאורה חוץ מאשר באור שמש. המקרנים יפעלו טוב על מסך גם בגודל 400X300 ס"מ באודיטוריום עם אור חלש מאד אך עם תוצאות טובות.
עוצמת הארה של 3000 אנסי לומנס - משתלטת ללא בעיה ובכל תאורה גם על מסכים
בגודל 400X300 ס"מ.
עוצמת הארה של 4000 אנסי לומנס מתאימה להקרנה בתנאי אור יום במסכים קטנים או
במסכי ענק בגודל 600X450 ס"מ בחושך מוחלט.
טיפ קטן:
להקרנת וידאו עם אפשרות לקטעים חשוכים יש לקחת בחשבון שצריך יותר עוצמת הארה.
כך גם עם מסך הקרנה אחורי. מהסיבה שהמסך אינו בצבע לבן אלא אפרפר, מומלץ מקרן עם עוצמת
הארה יותר חזקה.

PIXEL = פיקסל
מלה שנוצרה מחיבור המילים pictures ו- elements ומתארת את האלמנט הקטן ביותר בתצוגה דיגיטלית.

POLY-Si-LCD = פולסיליקון
הפוליסיליקון עשוי מ - 3 שכבות נפרדות של פאנל LCD המותאמת בעיקר למקרני LCD בטכנולוגיות החדשות. התוצאה היא דינמיות צבעים מוצלחת עם ACTIVE MATRIX TFT לשידורי וידאו ומולטימדיה חלקים ורציפים.

PROJECTOR = מקרן
מכשיר המקבל מידע ממחשב או וידאו, המכיל מקור אור משלו וממיר את הסיגנלים הנקלטים לאור המוקרן על גבי מסך חיצוני בגדלים שונים ועד למסכי ענק. המקרנים הנפוצים כיום הם בעלי טכנולוגיות מתקדמות של DLP, LCD וטכנולוגיית SXRD המשלבת את שתיהן.RGB = Red Green Blueאדום, ירוק וכחול אלו הם צבעי היסוד מהם ניתן ליצור את כל שאר הצבעים וביניהם גם צבעי היסוד הנוספים: צהוב, CYAN ו- MAGENTA. בנוסף, קיימת כניסה על גבי מספר מקרנים הנקראת RGB אליה מחברים שלושה כבלי RCA בצבעי RGB הנותנים אות וצבעים מדוייקים להפליא ממכשיר DVD.S-Video
כניסת וידאו באיכות גבוהה המתקבלת בדרך כלל ממכשיר DVD.
UHP/E/B = Ultra High Performance / Efficiency / Brightness
מושג מעולם נורות הכספית המפעילות מקרנים בהירים ויעילים במיוחד. הנורות מחזיקות 3000 עד 5000 שעות עבודה במצב ECO.
RESOLUTION = רזולוציהשיטת מדידה של מסך מחשב או תמונה מוקרנת הנמדדים לפי מספר הפיקסלים לרוחב על מספר הפיקסלים לגובה. יותר פיקסלים על יחידת שטח יפיקו רזולוציה גבוהה יותר כלומר תצוגת תמונה ברורה ומלאת פרטים:
הרזולוציות השכיחות בפורמט 4:3 :
VGA (Video Graphic Array) 640*480
SVGA (Super VGA) 800*600
XGA (Extended Graphic Array) 1024*768
SXGA (Super XGA) 1280*1024
UXGA (Ultra XGA) 1600*1200
הרזולוציות המיוחדות בפורמט 16:9 :480*854 מתאים לשיטת שידור NTSC
576*1024 מתאים לשיטת שידור PAL
SXGA+ 1400*1050 (פורמט מקצועי לחדרי בקרה)
WXGA 1280*768(פורמט קולנועי חדש 15:9! )
720*1280 או בשמו האחר 720p (פורמט HDTV)
1080*1920 או בשמו האחר 1080p / i ( הרזולוציה הגבוהה ביותר ל- HDTV למקרנים = FULL HD)

Scaling
Scaling היא פעולה המתאימה את רזולוצית תמונת המקור לרזולוצית הצפייה במסך. ישנם מעבדי תמונה שעובדים לפי טכנולוגיות שונות וברמות איכות שונות. איכות גבוהה של המעבד ניכרת באופן משמעותי באיכות התמונה (וכמובן שגם במחיר...) המתקבלת על המסך. משמעות גדולה ניתנת למעבד תמונה במיוחד היום, כאשר שידורי הטלוויזיה והכבלים הינם ביחס של 3:4, בעוד שיותר יותר אנשים עוברים היום לצפות במסכים רחבים (16:9). במקרה זה ניראה שאין ברירה אלא לומר, שכדי ליהנות מתמונה חלקה וברורה (גם בשידורי טלוויזיה וכבלים) יש להשקיע מעט יותר ולרכוש מסך טלויזיה בעל מעבד תמונה איכותי, ולא להסתפק בבדיקה של המאפיינים שהינם יותר אלמנטרים כדוגמת רזולוציה ובהירות.



Interlace


היא השיטה הבסיסית להצגת וידאו בטלוויזיות רגילות, ישנה קרן שצובעת את המסך בשני מעברים, פעם שורות אי זוגיות ופעם השורות הזוגיות כך שלאחר 2 המעברים מתקבלת התמונה המוצגת (Frame). Progressive Scan
היא שיטה להצגת וידאו איכותית משיטת ה- Interlace.
בשיטה זו כל התמונה מוצגת ביחד (ללא חלוקה לשדות). שיטה זו אפשרית רק בחיבור אנלוגי מסוג Component או בחיבור דיגיטאלי מסוג DVI-D או HDMI.
קצב הצגת התמונות מוכפל פי 2. יתרונה העיקרי של שיטה זו הינה בביטול הכמעט מוחלט של תופעת ה"מריחה" בתמונה בזמן הקרנת סרט מהיר כדוגמת מרוץ מכוניות, ספורט וכו'. ככל שמעבד התמונה טוב יותר כך התמונה תהיה חדה יותר.



מקרן | השכרת מקרן | מקרן יד שניה מסכי הקרנה | השכרת ציוד הקרנה  | השכרת ברקו | מכירת מקרנים  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה